23 травня 2016 року ВБО «Ініціатива заради життя» розпочала реалізацію проекту «Антидискримінаційна освіта професійних спільнот», який фінансується компанією «Делойт консалтинг Оверсіз Проджектс» (Deloitte Consulting Overseas projects, LLC) від проекту USAID «Реформа ВІД-послуг у дії».
Мета проекту - формування толерантного ставлення до представників уразливих до ВІЛ груп (робітники комерційного сексу, споживачі ін'єкційних наркотиків, ЛГБТ-спільнота) шляхом впровадження інформаційної кампанії у Миколаївській, Одеській та Херсонській областях.
Основні завдання проекту:
1. Трансформувати негативні установки серед медиків на толерантне ставлення стосовно представників груп ризику до ВІЛ.
2. Проінформувати про відповідальність (існуючу законодавчу базу), засоби захисту, формування адекватного сприйняття власного ризику серед медиків при наданні послуг представників груп ризику до ВІЛ.
3. Проінформувати представників груп ризику до ВІЛ стосовно своїх прав на медичне обслуговування, а також надати інструменти поновлення своїх прав (починаючи від можливих комунікаційних сценаріїв прийому в лікарнях до скарг у відповідні інстанції)
Проект буде реалізовано у тісній співпраці з іншими НУО в 3-х областях України, у яких вже реалізуються пілотні проекти «Реформа ВІЛ-послуг у дії»: БФ «Здорова нація» м. Первомайськ, Миколаївської області, БФ «Дорога до дому» м. Білгород-Дністровський та «Асоціація XXI сторіччя» м. Херсон.
До розробки концепції інформаційної компанії залученні фахівці Коаліції з протидії дискримінації (http://antidi.org.ua).
Впродовж діяльності проекту будуть проведено ряд заходів (навчання медичного персоналу, представників уразливих груп; розроблено та розповсюджено інформаційні матеріали) спрямованих на зниження стигми та дискримінації стосовно представників груп ризику до ВІЛ: РКС, СІН та ЛГБТ серед надавачів медичних послуг.
Всі розроблені інформаційні матеріали будуть також розміщені на сайті організації для активного використання.
Впродовж 4 етапу проекту планується також здійснювати сбір пропозицій та скарг, надісланих на офіційну телефон представника інформаційної кампанії, котрий може надавати розширені консультації або переадресувати при необхідності за отриманням безоплатної первинної, вторинної допомоги до територіальних центрів надання правової допомоги.
Для здійснення моніторингу ефективності інформаційної компанії залученні фахівці аналітичного центру «Соціоконсалтінг».